środa, 5 marca 2014

krewetki w sezamie z truskawkami.



moje kolejne zgłoszenie do BlogerChefa ;)

tym razem zadanie polegało 
na wykorzystaniu sałat Fit&Easy.


moja propozycja przystawki:

mix sałat Fit&Easy, truskawki, orzechy włoskie, krewetki w sezamie duszone na klarowanym maśle w sosie z soku z pomarańczy, limonki, cukru oraz imbiru z dodatkiem natki pietruszki





PRZEPIS:

- krewetki obieramy i usuwamy z nich jelita,
- wyciskamy sok z 1 pomarańczy i połowy limonki, na tarce trzemy świeży imbir, dodajemy 1 łyżeczkę cukru i wszystko mieszamy,
- na patelni rozgrzewamy łyżkę klarowanego masła,
- lekko solimy krewetki, obtaczamy je w sezamie i wrzucamy na patelnię,
- podsmażamy, a następnie dolewamy wcześniej przygotowanego sosu i dusimy pod przykryciem,
- truskawki myjemy i kroimy na plasterki,
- mix sałat usypujemy na talerz,
- układamy truskawki,
- posypujemy garścią orzechów włoskich,
- na sam koniec duszenia krewetek dorzucamy trochę natki z pietruszki i dusimy jeszcze chwilkę,
- krewetki układamy na talerzu i polewamy na koniec kilkoma kroplami soku z limonki.




Smacznego! :)







8 komentarzy:

  1. Lubię te Twoje wariacje kuchenne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. w takiej wersji jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smacznie :) Może zechcesz odpowiedzieć na moje pytania? Nominowałam Cię do Liebster Blog Award, po więcej informacji zapraszam tutaj: http://dietetycznienacodzien.blogspot.de/2014/03/liebster-blog-award-poznajcie-mnie.html

    OdpowiedzUsuń
  4. mhh pyszny przepis musze go wypróbować. U siebie na blogu pisałem o krewetkach dukana Ale Twoje krewetki równie pysznie wyglądają. Zwłaszcza, że uwielbiam sezam.Oczywiście zagłosuje na Ciebie w blogerchef. Mam tylko pytanko odnośnie przepisu czy smażysz na patelni teflonowej czy na zwykłej ? Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  5. warto czytać takie blogi świat od razu staję sie piekniejszy !

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...